Wednesday, February 26, 2014

TWİTTER BAĞIMLILIĞI

Twitter bağımlısı mısınız? Twiter ile bir aşk-nefret ilişkisi içinde misiniz?
Ben de aynı dertten muztaribim. Göz atıp çıkmak için girdiğimde, zaman su gibi akıp geçiyor. Akıp duran yalan yanlış malumat selinde boğulmamak da zor! Nereden bakılırsa bakılsın bu bir zaaf.
Peki, gazeteci, sosyal medyacı vs. değilseniz Twitter’da serseriyane dolaşıp durmanın manası ne? Bence bu da makul bir sual.
Türkiye’nin dağdağalı siyasi havasında hesaplar, hesaplaşmalar sosyal medyadan görülüyor. Sitemlerimizi, eleştirilerimizi buradan kolaylıkla yöneltebiliyoruz, varsa bir haksızlık baş kaldırabiliyoruz. Geleceğe not düşebiliyoruz, belge bırakıyoruz. Hakaret etmeden…
İnsanımız, kitap, dergi okumak şöyle dursun; neredeyse artık gazete bile okumuyor, haberleri Twitter üzerinden takip ediyor.Twitter da filozoflardan, mücahitlerinden, fitne fesad bezirganlarına, manipülatörlere, şantajcılara herkes bir yer buluyor, rahatlıkla ahkamını kesebiliyor. Burada yazılanlara bakarak kişilerin siyasal tercihlerini tespitten tutun da en kompleks karakter özelliklerine kadar bir seri tahliller yapmak da mümkün!
Ben de kendimce bir anlatı inşa ettiğim, bir yönüyle de kendi zihinsel arşivimi kaydettiğim tweetlerimde, yazdıklarımın  sadece bu dünyaya değil, ahirete de bakan yönleri olduğunu hatrımda tutmaya özen gösteriyorum. Ama vessas ve vehham kişiliğimden olsa gerek çok kez de kendime sormadan edemiyorum: İyi ama ben burada ne yapıyorum saatlerdir!
Geçenlerde sevdiğim bir dostum, günlük evrad ve ezkarımı okumadan Twitter’a girmiyorum deyiverdi! Bu kararını da uzunca bir süredir uyguluyormuş. Saygı duyulması gereken bir yöntem. Fayda içinde fayda. En azından Twitter’a öfkeli, intikam duygularıyla lebaleb bir halet-i ruhiye ile girmiyordur bunca duadan sonra…
Ben de bugün sordum kendime, Twiter’a neden giriyorum ve dahi neden çıkamıyorum diye. Can sıkıntısı mı, hakikat-perverlik mi, haberdar olma ihtiyacı ya da insiyakı mı!.. Yoksa düpedüz, adamakıllı bir bağımlılık mı bu! Yakın bir zaman önce bu konuda Guardian’da yayınlanan bir araştırma, Twiter’ı bırakmanın alkol ve sigara bağımlılığından daha zor olduğunu ortaya koyuyordu! Vahim!
Ben de nam-ı hesabıma şimdengerü bir kısım tahditler getireceğim Twiter kullanmaya. Zaten şekvam Twitter gibi çok faydalı bir icada değil, kendime, zamanımı fazlasıyla Twiter kullanmaya sarf etmeme…Evet benim gibi vaktinin ekserisini bilgisayar karşısında geçiren biri için kolay değil terk-i Twit eylemek!
Arkadaşımın tuttuğu yol güzel. Bence herkes kendince, öz yapısına muvafık böyle hoş çareler bulabilir. Ben degünlük en çok yarım saat, o da 15 dakika sabah, 15 dakika da gece Twiter’da zaman harcayağıma karar veriyorum, takipçilerime bunu deklare ederken sözlerimi, Türk’üm doğruyum,kararlıyım nakaratıyla hitama erdiriyorum.


No comments:

Post a Comment